Spar Slovenija v letu 2024 presegel poslovna pričakovanja in okrepil prisotnost na trgu
Podjetje Spar Slovenija je v letu 2024 doseglo stabilno rast, preseglo zastavljene cilje in utrdilo svoj tržni položaj. S prihodki v višini 1,174 milijarde evrov, kar predstavlja 6,1-odstotno rast glede na leto 2023, ter zabeleženim čistim dobičkom v višini 18,7 milijona evrov, je podjetje potrdilo uspešno poslovno strategijo. S 59,6 milijona opravljenih nakupov so trgovine Spar dnevno obiskovali skoraj 200.000 kupci.
Glavni izvršni direktor David Kovačič je ob predstavitvi rezultatov izpostavil osredotočenost podjetja na potrebe kupcev, kar uresničujejo z razvojem lastnih blagovnih znamk, širitvijo prodajne mreže in strateškimi naložbami v infrastrukturo. Po njegovih besedah je visoka prepoznavnost blagovnih znamk Spar in S-Budget ter širitev ponudbe ključni dejavnik nadaljnje rasti.
V letu 2024 so odprli dve novi trgovini, prenovili štiri in dodali sedem novih franšiznih trgovin SPAR partner, kar skupno pomeni 113 trgovin po državi, vključno z 13 megamarketi Interspar. Trgovine sledijo sodobnim trendom, z možnostjo samopostrežnega nakupa, oddelki z lokalnimi izdelki in ponudbo pripravljenih jedi Hitroteka.
Poseben poudarek namenjajo trajnosti – v trgovinah so v celoti ukinili plastične vrečke za enkratno uporabo pri sadju in zelenjavi, vpeljali avtomate za vračilo steklene embalaže ter opremili trgovine z LED-razsvetljavo in sistemi za hlajenje na CO₂.
Spar nadaljuje sodelovanje z lokalnimi pridelovalci prek linije Naravnost od pridelovalca ter ponuja izključno slovensko meso z oznako 4SI. V letu 2024 je na police postavil 2.369 izdelkov lastnih in ekskluzivnih blagovnih znamk, kar je 6 odstotkov več kot leto prej. Med novostmi so tudi linije naravne kozmetike Alterra ter hrana za hišne ljubljenčke Scotty nature in Molly nature.
Poseben poudarek namenjajo ponudbi za posebne življenjske sloge – Spar Veggie, Free From in Spar Vital – ki odgovarjajo na potrebe veganov, ljudi z alergijami in tistih, ki iščejo bolj zdrav način prehranjevanja.
Več kot 1,2 milijona Slovencev uporablja SPAR Plus kartico, kar potrjuje visoko zvestobo kupcev. Neodvisne raziskave so Spar uvrstile na prvo mesto pri 23 od 27 ključnih kriterijev, kot so svežina, kakovost, preglednost ponudbe in prijetna nakupna izkušnja.
Leto 2024 je bilo za zaposlene v Sparu eno boljših – prejeli so enega najvišjih regresov med trgovci, visoke letne nagrade in bili deležni dodatnih možnosti za napredovanje. Uveden je bil nov sistem nagrajevanja SPAR Flex, nadgrajeni pa so bili tudi programi Mladi diplomanti in Mladi potenciali, namenjeni spodbujanju razvoja mladih kadrov.
Podjetje napoveduje nadaljnjo širitev prodajne mreže, posodobitve logistične infrastrukture in utrjevanje trajnostnega poslovanja. V ospredju ostajajo vrednote kakovosti, dostopnosti in prilagajanja kupcem, ki ostajajo osrednji del Sparove strategije.